Chiptuning inaczej - czyli co zrobić, żeby zaoszczędzić

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • josh76
    Classic
    • 2009
    • 10

    #51
    A ja u siebie zauważyłem pewną prawidłowość. Parametry: Superb1, 131 km w serii, tipronic. Po pierwszych 2 miesiącach jeżdżenia autem spalanie na poziomie 7,3. Potem Rogalotti zamieszał i wyszło 165 KM. Oczywiście przez pierwsze miesiące spalanie nawet lekko podskoczyło z powodów opisanych powyżej :twisted: . Później przekładając czas do prędkości wyszło, że przy średnim spalaniu powyżej 7l na czasie zyskuję jakieś 3-5 minut dziennie (dojazd z i do pracy codziennie łącznie 100 km). Aktualnie przy spokojnej jeździe + nabyte doświadczenie jazdy automatem sposodowało spadek średniego spalania do 6,3 (zmierzone na ponad 4000 km, cykl mieszany).

    W twoim przypadku proponuję podnieść moc, przez pierwszy miesiąc nacieszyć się i przymknąć oko na spalanie. W drugim miesiącu zaczniesz zauważać oszczędności. Skoro u mnie w automacie udało się zejść o litr, to i u Ciebie będzie to możliwe.

    Komentarz

    • bosek001
      Classic
      • 2009
      • 1

      #52
      Wracając do początku wątku proponuję zwrócić uwagę na to ile zaoszczędzisz przy mniejszym spalaniu przy ogólnych kosztach samochodu.

      • Masz samochód z lutego, więc pewnie kupiony na wyprzedaży rocznika 2008
      Szacuje koszt zakupu 66 tys. zł
      • Sprzedaż po 4 latach (przy przebiegu 384tys.) jakieś 25 tys. zł (zakładam, że będziesz uczciwy i nie „skorygujesz” licznika)
      • Koszt utraty wartości 41tys.
      • Koszt rejestracji 100zł
      • Koszt przeglądów serwisowych (zwykle co 30tys. km)razem z klockami hamulcowymi 12razy po 1tys. – 12tys.
      • Koszt dolewki oleju 1 litr na 30tys. po 30zł - 1200zł
      • Koszt płynu do spryskiwaczy, 4 litry na każde 4000km po 15zł – 1440zł
      • Koszt przeglądu rejestracyjnego, po trzech latach 100zł
      • Opony, jeden komplet na jakieś 100.000tys – 4tys. zł (zakładam 15”)
      • Myjnia, średnio 2 razy w miesiącu po 25zł i jedno duże, czyszczenie rocznie za 100zł – 2800zł
      • Serwis klimatyzacji 2 razy po 300zł – 600zł
      • Jedna szyba przednia (jeśli nie będziesz robił na ubezpieczenie, aby nie stracić zniżek)- 500zł
      • Koszt ubezpieczenia, zakładam jakieś 1600zł rocznie – 6400zł
      • Żarówki, bezpieczniki – 100zł
      • Koszt paliwa przy spalaniu 5,8 i średniej cenie za litr 3.5 – 77.952zł
      • Nie doliczam kosztu kredytu ani leasingu, zestawu głośnomówiącego, mandatów, biletów parkingowych, przekładania opon zimowych na letnie, utraconych kołpaków, alufelg, naprawy szkód parkingowych.

      Razem, pewnych wydatków, bez żadnych kosztów dodatkowych wychodzi jakieś – 148tys.

      • Zaoszczędzisz 10tys. na paliwie
      • Na modernizację wydasz 1500zł
      • Zostaje 8.500zł - czy naprawdę warto?

      Jak czytam na innych Twoich postach nie robisz jednak 8tys miesięcznie tylko mniej. Przy twoich przebiegach miesięcznych (6tys. km) wyjdzie jakieś 6.500zł oszczędności (1625zł rocznie, 135miesięcznie)- po uwzględnieniu kosztu modernizacji

      Czytam także, iż masz problemy z zawieszeniem, zniszczony przez to komplet opon letnich.

      Po za tym miej trochę przyjemności z jazdy. Spalanie 5,8, gdy czytam, że jeździsz do Austrii (więc korzystasz z autostrad) powoduje, że jesteś zawalidrogą. Nie doczekasz oszczędności, bo ktoś rozwali Ci tył i utrata wartości auta będzie jeszcze większa.

      Proponuję więcej nie pisać w tym wątku, bo to tylko strata czasu

      Komentarz

      • Jureczek1964
        Ambiente
        • 2010
        • 132

        #53
        Mam pytanie mam Octavke AGR setia powinno byc 90km powiedzcie mi co zyskam na zmianie programu co lepiej zrobic zmienic softa czy moze chiptuning?? i jaka moc moge wykrzesac i jak ktos ma moze jakis zaklad zajmujacy sie tym w okolicach elbląga to proszę o namiary

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #54
          Jureczek1964, no proszę Cię, znaczna część tego forum o tym traktuje, a Ty zadajesz pytanie jakbyś wyskoczył z pudełka :roll:
          poczytaj trochę :idea:
          BTW:
          Zamieszczone przez Jureczek1964
          co lepiej zrobic zmienic softa czy moze chiptuning
          to jest to samo.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3777
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #55
            szkoda, tak spokojnie odpowiedziałeś :?: :?: :?: :!: :!: :!:
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #56
              pszeesz ja spokojny jestem.
              bardzo
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              Pracuję...